Saturday, February 12, 2011

Malaysiaku gah di SSA


rabu lalu aku ke Stadium Shah Alam (SSA) utk pertama kalinya
tlebih dahulu ingin memohon maaf kerana post ini tidak mempunyai gambar utk dipamerkan
sbb trip aku kali ni bukan bertujuan utk bergambar
rabu merupakan hari yg memenatkan (Sangat!)
bgun pagi semata2 utk menghantar surat2 jemputan event aku (public speaking) ke kolej/universiti di sekitar melaka
kemudian bkejar ke kelas pula
tp before ke kelas..singgah dlu di Melaka Sentral untuk tgk2 tiket ke shah alam ptg rabu tu
alhamdulillah..ade tiket ke sana jam 430 ptg
jd aku buat keputusan utk beli tiket tu
sbb ape?
sebab nk ke stadium utk memberi semangat dan sokongan buat skuad bola sepak kebangsaan yg akn beraksi menentang Hong Kong pd jam 830 mlm hari yg sama
kelas aku jam 130 smpai la 430 ptg
dlm kpala duk kalut pikir..sempat ke aku nk kejar bus ni?
alhamdulillah..rezeki aku murah pd hari tu..dan aku sempat naik bus walaupun lewat 5 minit
kawan2 aku yg lain (dak2 Ultras Taming Sari) dah pun btolak ke shah alam tlebih dahulu
meninggalkan aku yg terikat dgn kelas
tp x kesah..aku masih mmpu bgerak ke sana sdirian
jd kene tggl ngan diorg tu bkn alasan utk aku tidak hadir ke SSA
so bgerak la aku ke shah alam seorg diri
smpai di sana hampir2 jam 7
bjaya mintak tlg kawan aku (student TESL UiTM Shah Alam) utk hantar aku ke stadium
menjejakkan kaki di perkarangan stadium hampir jam 730
bkumpul bsama UTS & UM & ahli2 sub-ultras yg lain sebelum bgerak masuk ke stadium
dpt je tempat..maka bermulalah chants kami utk menyuntik semangat para pemain
walaupun time tu diorg x masuk padang lagi..tp kami tetap menyanyi utk mereka
penat naik bus blom ilang lagi ni..tp bile dpt bsama2 mereka2 yg sehati dan sejiwa dgnku ini
kepenatan langsung x dirasai
tumpuan diberikan kepada capo/leader ultras yg mengepalai sorakan..bukan kpada perlawanan
alhamdulillah..sorakan kami sedikit sebanyak memberi semangat buat anak2 buah K.Rajagobal
Malaysia menang lagi..kali ni dgn pasukan yg pernah beberapa kali menewaskan kita
menang 2-0!! (jaingan oleh Safiq Rahim & Amirulhadi Zainal)
gembira bukan kepalang lagi aku dan rakan2 walaupun ini cuma friendly match
gembira bkn hanya disebabkn kemenangan pasukan kebangsaan..tp juga gembira dgn peningkatan mutu permainan mereka
insyaAllah..diharapkan kegembiraan ini akan berterusan sehingga Malaysia kembali menjadi kuasa besar bola sepak Asia..seperti dahulu
yg penting..aku akan tetap bdiri di belakang mereka..menyumbangkn keringat dan suara setakat yg termampu

TAHNIAH HARIMAU MALAYA!!!

btolak pulang ke melaka selepas perlawanan dan tiba hampir jam 4 pagi
penat?sangat penat..tp tidurku masih dalam senyum..

No comments:

Post a Comment

 
* World of a True Blue - Template: Blogger Sablonlari