Sunday, May 10, 2009

Mother..Ibu..Mak..Mama..Ummi...Happy Mother's Day~~

23 taun yg lpas..
aku dilahirkan ke dunia..
dari rahim seorg wanita bernama Asmah Binti Awang Kechik..
aku x dpt bygkan bgaimana sakitnya dia sewaktu dia melahirkan aku...
aku x dpt bygkan betapa susahnya dia utk membesarkan aku...
aku x dpt bygkan betapa sakit hati dia utk melayan karenah aku...
but still..i'm here..
terima kasih mak..sebab sudi membesarkan abg chik dari kecik sehingga skarang...
terima kasih mak sbb sudi bg abg chik makan n minum dari dlu smpai laa ke hari ni..
smpai mati pon anak mak ni xkn dpt balas jasa mak...
aku tau..aku ni bkn anak yg baik utk mak aku...
slalu lawan ckp dia..
slalu myusahkan dia..
tp apa yg aku nk dia tau...
aku sgt2 sygkan dia...
wlpn aku jarang msg (msg pon sbb nk mintak duet..hehe), jarang call...
tp itu x bmksud aku lgsg x igt dia..
mana2 aku pergi...my parents are always with me (in my head n heart)...
aku xde pic mak aku utk di'upload' dlm blog ni..
trok kan aku?
org lain sume ade pic mak ayh dlm wallet, dlm bilik...
tp aku?
ish2...anak jnes ape laa aku ni...
tp xpe mak...
abg chik stiasa bwk pic mak dlm ati...
heheeh
aku igt lg...
dr dlu smpai skrg...
org yg plg rapat ngan aku dlm family aku..mak aku ah..
kalo kene marah ke..kene tibai ngan bapak aku...
yg akn protect aku..mak aku ah..
kalo dia x protect aku..mau mati aku kene ngan bapak aku..
tp ngan mak aku sdiri pon aku kene jgk kdg2...
dgil sgt..hehe
tp maybe sbb ni laa aku mbesar ngan normal...
x manja sgt mcm sesetgh org...
mak aku sdiri ckp kalo bleh dia nk aku bdikari...
dats y ble aku dpt offer uitm mlaka dlu..
diorg suke...
diorg ckp..lagi jauh lg bgus...
bleh knal tmpat org...
bleh bdikari...
tp aku rasa..bdikari mcm mana pon aku skrg..
mak ayh aku ttp aku perlukan...
in fact..smpai bile2 pon aku nk diorg ada dlm idup aku...
n aku mintak sgt..
moga2 aku diberikan pluang utk balas jasa baik diorg...
moga aku diberi pluang utk jaga diorg satu ari nnt...
walau susah mcm mana pon...
aku akan cuba utk jalankan tggungjawab aku sbg sorg anak..
aku xnk diorg myesal ada aku sbg zuriat diorg...
aku xnk diorg mgeluh bila bibir diorg myebut nama aku...
kerana neraka adalah tempat utk anak2 yg derhaka..
n aku xnk jd anak yg jnes mcm tu...
ish..tetibe rindu plak nk pluk n cium pipi mak aku..
huhu..
xpe2...
lg 2-3 ari aku balik klantan...
bleh jmpe mak..
bleh jmpe ank2 sedara aku...
hehe...
bile da lame sgt x jmpe mak ayh ni..
baru mula rasa rindu...
dats y aku jarang balik..
balik pon satu sem skali...
org kata ape ek...kumpul rindu kot..
hehehe...
ade je alasan..padahal sbb tiket bas mahal..
hahaha...
k laa...xde ape da nk ckp...
kepada my dearest mother n my sister...
~HAPPY MOTHER'S DAY~~



till next time..aDios~~!!

1 comment:

  1. ecece..
    syg sgt kat mak dier..
    nnti nak btau makcik asmah..
    anak dier ni nakal kat melake..
    kat kelantan ke jd baek..
    hahahahahaha

    ReplyDelete

 
* World of a True Blue - Template: Blogger Sablonlari